Een strategie om online groei te versnellen voor Van den Assem, content speelt hierin een centrale rol

B2C
Online video
Merkpositionering
Social media
Retail
“Door het onderzoek hebben wij inzicht gekregen in hoe de content door onze (potentiële) klant wordt ontvangen en welk effect dit heeft op ons merkimago. Vanuit hier kunnen wij met een goede onderbouwing onze content verder optimaliseren en uitbouwen.“
Maureen van Noorloos – Apon Social media- & Contentmarketeer

Omnichannel schoenenretailer Van den Assem heeft een sterke focus om verder te groeien met haar online activiteiten. Content speelt hierin een centrale rol die veel verder gaat dan het optimaliseren van traffic en sales. Content om aan het merk te bouwen en de doelgroep op eigenzinnige wijze te inspireren, via eigen kanalen en social media.

Het Rotterdamse bedrijf heeft een lange historie als specialist in schoenen en profileert het merk als ‘fijnproever in schoenen’. Dit thema ‘fijnproever’ is doorvertaald in verschillende typen content: de online video serie ‘Shoe chef’ die advies geeft hoe je schoenen mooi kunt houden en een brand video ‘fijnproever in schoenen’ om het merk te laden.  

Wat is er bereikt

Welke modules zijn ingezet?

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Robert

Andere interessante projecten