Reaal helpt ondernemers met schadepreventie – content optimalisatie voor lancering

B2B
Contentplatform
Financiële dienstverlening
“De uitkomsten van het Return on Content onderzoek gaf de doorslag welke aanpassingen nog nodig waren om met het platform naar buiten te treden, en concrete richting waar we in fase 2 op moeten focussen. De video met klantreacties vertelde simpelweg het verhaal“
Ernst van Donselaar -Seniormarketeer en product-owner bij VIVAT

Voor de lancering van een nieuw contentplatform voor MKB-ondernemers is de relevantie en structuur van de content getest, waarbij ook intermediairs zijn meegenomen als belangrijke schakel voor het gebruik en distributie van de content.

Om ondernemers te ondersteunen bij het voorkomen van schade heeft verzekeraar Reaal een nieuw contentplatform over preventie gelanceerd voor de zakelijke markt: Reaal Bedrijfswacht. Intermediairs vormen een belangrijke schakel voor zowel het type content als het gebruik ervan richting zakelijke klanten. Voor de externe lancering wilde Reaal inzicht of de MVP content voldoende was en welke onderdelen het meeste aansluiten op hun behoeften.

Return on content heeft de eerste versie van de content getest onder MKB-ondernemers en intermediairs via kwalitatieve co-browsingsessies en het content performance wheel. Naast een aantal quick wins, gaf het onderzoek inzicht in welk type content het meest triggert en relevant is, en waar kansen liggen voor verdere uitbreiding van het platform.

Wat is er bereikt

Welke modules zijn ingezet?

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Robert

Andere interessante projecten