framework2.png
 

Framework

Ons framework voor content marketing biedt inzicht in:

  • Journey potential: hoe kan content inhaken op wat speelt in de journey?

  • Content performance: hoe presteert de content in vergelijking met de concurrentie?

  • Image transfer: in hoeverre weet de content een ander imago te realiseren?

  • Brand uplift: weet de content een stijging in merk KPI’s te stimuleren?

In de modules van onze aanpak geven we invulling aan ons framework.

Hierbij houden we rekening met de volgende overtuigingen.

mensgericht3.jpg

content moet mensgericht zijn

Door het snelgroeiende aanbod van content en de gelijkblijvende tijdsbesteding komt er meer druk op kwaliteit en relevantie van content.

Content die is gericht op behoeften van mensen en fases in de journey maakt het verschil. Content moet voldoende mensgericht zijn.

analia-baggiano-776981-unsplash.jpg

er komt steeds meer micro-personalisatie

Met de technologie kan content steeds meer heel gericht worden aangeboden voor zeer specifieke groepen met specifieke interesses.  Steeds minder ‘one size fits all’-massacommunicatie en steeds meer micro-personalisatie. Hiermee kan bijvoorbeeld jouw online video of magazine niet in 1 variant maar in vele – veel meer persoonlijke relevante- varianten worden aangeboden.  Wat voor verschil zou dat maken? Onze tools stellen ons in staat heel verfijnd de uplift van specifieke content te meten.

combineer webgedrag met onderzoek.jpg

contentdoelen kunnen niet alleen gemeten worden met webgedrag

Doelen van content marketing zijn vaak om een merk meer autoriteit te geven, het merkimago te verbeteren en merkoverweging te stimuleren. Dat betekent dat we het succes van content marketing niet alleen kunnen meten met webgedrag. De combinatie van webgedrag en onderzoek levert een completer beeld.