De pijlers van content performance

Het content performance wheel is het meet model van Return on Content dat de kracht van content op 8 pijlers in kaart brengt:

  • Engagement: Levert de content inspiratie, nuttige informatie, zet het aan tot sharing?
  • Brand fit: Past de content bij het merk?
  • Relevance: Wat is de persoonlijke relevantie van de content?
  • Differentiation: Is de content onderscheidend in de categorie?
  • Credibility: Is de content geloofwaardig vanuit dit merk?
  • Stand out: Is de content opvallend?
  • Interest: Wekt de content interesse voor het merk?
  • Call to Action: Stimuleert de content om actie te ondernemen?

Ruime mogelijkheden voor benchmarking

Onze benchmarkdatabase volgens dit content wheel biedt ruime mogelijkheden voor benchmarking. Dan kun je denken aan selecties van content performance op:
  • Specifieke categorieën
  • Diverse soorten content, zoals webpagina’s, online video, socialmediapagina’s en podcasts
  • De lengte van de content
  • Verschillende doelgroepen

Hoe content performance impact heeft op het merk

We bepalen hoe de content performance impact heeft op jouw merk KPI’s zoals merkoverweging of merkimago. Zo tonen we aan welke knoppen met je content je vooral moet draaien om te groeien.

We vertellen je graag onze learnings vanuit onze database over hoe je met content je merkoverweging sterk laat stijgen.