Ontdek kansen voor content vanuit de journey en behoeften van jouw doelgroep.
Hoe werkt het?
De combinatie van kwantitatief onderzoek en kwalitatieve verdieping brengt de doelgroep uitgebreid in kaart: hoe verloopt de customer journey, welke bronnen en criteria zijn essentieel in het keuzeproces en wat beïnvloedt het gedrag? De kwantitatieve data leveren daarnaast inzicht in wie je doelgroep is en hoe je die kunt bereiken. De aanvullende co-browsingsessies verdiepen op motivaties en online gedrag.
Wat levert het op?
Nieuwe inzichten waar kansen liggen voor jouw merk om met content op in te spelen. Verken de behoeften van jouw doelgroep voor een onderscheidende contentstrategie.
Wil je meer weten?
Met co-creatie betrekken we jouw doelgroep bij de ontwikkeling van concepten en contentformats die relevant en onderscheidend zijn.
Hoe werkt het?
Voor co-creatie zetten we crowd communities in, een hybride vorm van online onderzoek. Een groep van creatieve en communicatief vaardige participanten gaan in een online community platform aan de slag met opdrachten en activiteiten, actief gemodereerd door een community manager. Co-creatie levert ideeën en creatieve oplossingen voor jouw concept vanuit invalshoeken van de potentiële gebruikers.
Wat levert het op?
Creatieve input voor content met goede thema’s, relevantie en onderscheidend vermogen.
Wil je meer weten?
Kwantitatief inzicht om de kracht van content én de impact op je merk te bepalen.
Hoe werkt het?
Kwantitatief onderzoek om vast te stellen hoe jouw content je merk versterkt en de positie in de brand funnel verbetert.
We vergelijken jouw content met die van de concurrentie via het Content Performance Wheel, om de kracht van jouw content op 8 dimensies te benchmarken.
Wat levert het op?
Onderbouwing van wat content oplevert voor je merk en hoe goed jouw content is in vergelijking met de concurrentie.
Hiermee worden de verbeterprioriteiten bepaald om de waarde te vergroten.
Kwalitatieve ‘deep dive’ naar de beleving van jouw content en hoe je de impact kunt verbeteren.
Hoe werkt het?
Live gesprekken met de doelgroep via ons online onderzoeksplatform. De moderator interviewt via de webcam en kijkt mee op het scherm van de respondent (co-browsing) om samen te bouwen aan optimalisaties. Stakeholders kunnen live meekijken, opnames terugkijken en videoclips online delen.
We volgen ons framework en starten bij de behoeften van de doelgroep. Daarna kijken we hoe de content wordt beleefd. Via ons Content Performance Wheel richten we ons op de aspecten met het meeste verbeterpotentieel en diepen we uit hoe dit concreet vorm kan krijgen.
Wat levert het op?
Zeer concrete verbeterpunten via inzichten in de beleving van content en uitdieping van het verbeterpotentieel van de content.
Onze compilatievideo brengt de uitkomsten tot leven voor alle stakeholders. In een activatieworkshop gaan we met jouw team een stap verder met het uitwerken van optimalisaties, eventueel begeleid door een ervaren contentstrateeg.
Bekijk ons voorbeeld van de compilatie video
A/B-testing van verschillende versies van content op emoties én gedrag.
Hoe werkt het?
Een representatieve steekproef wordt gesplitst naar een A- en B-versie van online content. Via een survey meten we het verschil in emoties en via een speciale tool de verschillen in het klik- en scrollgedrag. Dat levert input voor optimalisatie en validatie in de volle breedte.
Wat levert het op?
Inzichten in wat diverse versies van jouw content opleveren in emoties én gedrag. Veel A/B-testen kijken alleen naar klikgedrag. Maar niet iedereen die getriggerd is door content zal dat direct laten zien met klikgedrag. We meten niet alleen welke versie veel klikgedrag oplevert, maar ook welke versie emotioneel triggert of juist psychologische barrières opwerpt.
Wil je meer weten?