Learnings contentmarketing

Wat levert contentmarketing op voor je merk?
In de afgelopen periode hebben we met Return on Content voor diverse cases de merkimpact en optimalisatiekansen vastgesteld. We zien dat contentmarketing in alle fasen van de brand funnel een positieve impact kan hebben. En tegelijkertijd zien we dat er nog veel te winnen is. De best presterende cases scoren aanmerkelijk beter dan de gemiddelde scores in content performance.  

Daarom hebben we de algemene learnings vanuit onze cases op een rij gezet. Wil je weten wat onze learnings zijn van de content performance, de impact van contentmarketing op de fasen in de funnel en wat de key content drivers zijn?

Stuur dan een berichtje naar stephan@returnoncontent.nl of robert@returnoncontent.nl, dan sturen we je het volledige document.

Presentatie op content.19 over ROI en contentmarketing

Op 8 oktober 2019 hielden we een presentatie op het jaarlijkse event van
Adformatie over contentmarketing & storytelling: Content.19.

Wil je onze presentatie ontvangen, neem even contact op.  

Artikel in Clou: ‘Wat doet content met Stayokay?’

Gepubliceerd in het oktober 19 nummer van magazine Clou, een uitgave van de MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics.

Het artikel beschrijft de case van Stayokay, hoe het framework van Return on content inzicht geeft wat het digitale magazine GoLocal doet voor het merk van Stayokay.

Lees het artikel hier

6 Tips voor meten en verbeteren van de impact van content op je merk.

Ons artikel over hoe je de impact van content op je merk kunt meten en verbeteren staat op Frankwatching!

Het volledige artikel kun je hier vinden.

Return on content in Emerce

Ons artikel over hoe je de impact van content op je merk kunt meten en verbeteren staat op Frankwatching!

Het volledige artikel kun je hier vinden.

Afrekenen met Content bij het IAB

We waren positief verrast over de take outs van de bijeenkomst ‘op zoek naar de ROI van content’ van de IAB Taskforce Content.  Dit artikel daarover laat zien dat afrekenen met content ook moet gaan over hoe content emotioneel binnenkomt bij de doelgroep en welke brand uplifts het oplevert. We could not agree more!  

Het artikel vind je hier.