Stayokay slaat brug tussen inspiratie en conversie

Wat is er bereikt

Voor Stayokay hebben we de impact van het online magazine GoLocal in kaart gebracht. De Content Performance van het online magazine van Stayokay is vergeleken met concurrerende content vanuit dezelfde categorie. GoLocal overtuigt met opvallende, onderscheidende content die aanzet tot actie.  De Image Transfer is indrukwekkend: de meerderheid van de doelgroep krijgt een ander beeld van Stayokay na het lezen van het magazine.

De Brand Uplifts op KPI’s die de content van GoLocal realiseert voor Stayokay zijn zeer goed voor een magazine dat vooral gemaakt is om te inspireren: de merkoverweging was bijna verdubbeld en de koopintentie ruim verdubbeld.

Via kwalitatieve co-browsing sessies hebben we uitgediept hoe de content nog verder kan worden geoptimaliseerd. Door op afstand te observeren hoe iemand het magazine op haar eigen device gebruikt en verdiepende vragen te stellen werd direct duidelijk dat er kansen voor conversieverbetering zijn.

Met het content onderzoek naar GoLocal konden we echt aantonen wat het voor het merk oplevert! Bovendien leverde het veel inzichten om de conversie nog verder te verhogen“
Liesbeth ten Donkelaar opdrachtgever van Return on content
Liesbeth ten Donkelaar,
Manager marketing & sales Stayokay