Een bijzonder verhaal van Vodafone over de toegevoegde waarde van 5G

B2C
Online video
Long form content
Merkpositionering
Telecom
“Met de snelle maar ook diepgaande feedback op dit bijzondere verhaal hebben we direct aanpassingen doorgevoerd met een heel mooi eindresultaat. Helemaal top!“
Mart Roumen ‍- Campaign Specialist bij VodafoneZiggo

De short doc video van Vodafone laat een bijzonder verhaal zien over slechtziende topwielrenner Tristan Bangma die dankzij 5G-techniek solo op de wielerbaan kan racen.

Voor Vodafone hebben we de kracht en de impact van de online video over 5G in kaart gebracht. Met dit verhaal geeft Vodafone lading aan hoe techniek mensen vooruit kan helpen en maakt het merk hiermee nog menselijker. De video laat zien hoe de bijna blinde topsporter zijn droom waarmaakt door hem te laten ‘zien met zijn oren’ via 5G-technologie.  

In een week hebben wij met een combinatie van een kwantitatieve impactmeting en kwalitatieve verdieping in kaart gebracht hoe de video werd beoordeeld en wat nog verbeterd kan worden. De video werd als onderscheidend en opvallend gezien en weet een positief gevoel over te brengen.

Uit de verdieping kwam naar voren hoe de teaser meer kan prikkelen en aanzet om het verhaal over Tristan Bangma te bekijken. Ook de uitleg over de technische oplossing met 5G werd in de video aangescherpt voor een pakkende storyline.  

Wat is er bereikt

Welke modules zijn ingezet?

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Robert

Andere interessante projecten