Vodafone Business inspireert MKB'ers over de kansen van digitalisering  

B2B
Contentplatform
zakelijke telecom
“Return on Content zorgde door middel van diepgaande kwalitatieve gesprekken voor waardevolle inzichten in ons inspiratieplatform V-Hub. Concrete aanbevelingen in een bondig rapport zorgden ervoor dat we gestructureerd alle verbeterpunten konden doorvoeren. Met als doel om de beste Hub voor ondernemend Nederland te ontwikkelen!”
Marije de Vries - Content & SEO Marketeer B2B VodafoneZiggo

Is online content gericht op een zakelijke doelgroep anders dan voor consumenten? In onze onderzoeken zien we dat ondernemers extra kritisch zijn over online content. Hun tijd is schaars, ze willen geen tijd verspillen aan informatie waar ze niks aan hebben. Extra belangrijk om relevante en to the point informatie te geven en ondernemers aan te spreken met uitdagingen waarin zij zich herkennen. Ondernemers zijn vaak competitief: ze willen leren van de behaalde successen van andere ondernemers. Case studies spreken aan, maar ook beknopte uitleg over vernieuwende producten worden als waardevol beschouwd.

Ondernemersplatform V-Hub gericht op de mid funnel

Vodafone Business wil met V-Hub MKB-ondernemers inspireren over de kansen van digitalisering voor hun onderneming en hiermee drie doelen bereiken:

  1. Overweging en voorkeur voor Vodafone Business versterken en het merk inhoudelijk laden.
  2. De breedte van de diensten van Vodafone Business onder de aandacht brengen.
  3. Educatie/kennisoverdracht over belangrijke thema’s binnen ondernemen en digitalisering zoals hybride & veilig werken.
www.vodafone.nl/zakelijk/inspiratie

Uitdagingen voor content

V-Hub publiceert artikelen om MKB-ondernemers waardevolle informatie te geven die is ingestoken vanuit relevante onderwerpen en niet vanuit producten en diensten. Als input voor nieuwe artikelen monitort Vodafone de search intent: welke zoekwoorden over digitaliseringsthema’s zijn populair?

Voor het valideren van de doelen en verdere groei van het platform deed Return on Content uitgebreid onderzoek onder klanten en prospects van Vodafone Business. Vragen die hierbij spelen:

  1. Digitalisering is een breed domein, welke onderwerpen vinden ondernemers het meest relevant?
  2. Hoe informeren ondernemers zich over de kansen van digitalisering, hoe blijven zij bij met de snelle ontwikkelingen? Waaruit halen zij inspiratie?
  3. Wat is de impact van de content op de merkperceptie en hoe dit kan worden geoptimaliseerd?

Herkenbaar, praktisch bruikbaar en toegankelijk

V-Hub wordt door de doelgroep positief beoordeeld, met name op relevantie. De doelgroep vindt dat:

  • De content herkenbaar en praktisch toepasbaar is;
  • De artikelen een hoge kwaliteit hebben door de journalistieke invulling;
  • De informatie goed aansluit op de praktijk;
  • De informatie logisch is opgebouwd zodat snel overzicht wordt verkregen hoe je naar verdiepende content kan of contact kunt hebben met een adviseur.

Het platform versterkt de positie van Vodafone Business en klanten zijn meer geneigd Vodafone Business aan te bevelen na het zien van de content.  

De call to actions naar verdiepende content en productinformatie waren goed toegepast. Aanbevelingen die verder uit het onderzoek naar voren kwamen:

  • Bezoekers beter helpen om de inhoud te verkennen vanuit de hoofdonderwerpen;
  • Verbeteren van de zoekfunctie;
  • Verschillende (micro)aanpassingen op artikelpagina’s om de conversie te optimaliseren.

Wat is er bereikt

Welke modules zijn ingezet?

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Robert

Andere interessante projecten