Thinking Aloud methode geeft input voor content optimalisatie

Thinking aloud is een waardevolle methode die al jarenlang in usability testing wordt toegepast, uitgevonden door usability guru Jakob Nielsen. Door te verbaliseren wat er door je heen gaat bij het uitvoeren van een taak worden gevoelens en gedachten van de gebruiker zichtbaar. Het levert concrete input wat je kunt verbeteren.

Voor een sterke performance van content is de eerste indruk essentieel. Wat gaat er door bezoekers heen in de eerste paar seconden? Waarom klikken ze weg of kijken ze verder? Om spontane reacties op allerlei soorten content te observeren zetten we ons remote testing platform in, waarbij het zonder moderator met webcam en schermdelen wordt vastlegt. Deelname voor respondenten is makkelijk en kost slecht 5 tot 10 minuten tijd.

Weten hoe het werkt? Probeer de Thinking Aloud test over onze nieuwe website via deze link. Let op: Lookback.io werkt alleen in Chrome, meld je aan met alleen je voornaam en dit emailadres respondent@returnoncontent.nl. Alvast dank voor je deelname!

Probeer de denk hardop testTerug naar overzicht