Welke merken het best scoren met duurzaamheidscontent

Duurzaamheidscontent gemeten door return on content

Vele merken hebben content over duurzaamheid op hun website. Maar hoe weet je of communicatie over duurzaamheid je doelgroep echt raakt en je merk wordt versterkt?

Met Return on Content hebben we gemeten hoe 32 merken in categorieën als duurzame food, vleesvervangers, energie, banken en verzekeringen scoren op content over duurzaamheid en MVO onder in totaal  n=3.566 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Als basis is ons content wheel gebruikt dat meet waaraan goede content moet voldoen.

Dit zijn de merken die met duurzaamheidscontent de hoogste performance scoren:

01. Mud Jeans

Mud Jeans winnaar duurzaamheidscontent gemeten door Return on Content

Het merk wat het best scoort is een merk dat wellicht niet het meest bekend is. Maar als mensen de content zien, worden ze erg enthousiast van het Nederlandse merk Mud Jeans dat op een hele duurzame manier spijkerbroeken maakt en verkoopt.

Mud Jeans brengt een authentiek verhaal en weet met haar content niet alleen te inspireren, maar weet ook veel interesse te wekken en aan te zetten om actie te ondernemen. 

02. Tony Chocolonely

Tony Chocolonely doet het goed op duurzaamheidscontent gemeten door Return on Content

Tony weet direct duidelijk te maken waar het voor staat én mensen direct persoonlijk aan te spreken om diezelfde missie te steunen.  Het maakt duurzaamheid tastbaar en toont niet alleen de eigen impact maar weet bezoekers ook te stimuleren de eigen impact te bepalen.

03. Ekoplaza

Ekoplaza doet het goed op duurzaamheidscontent gemeten door Return on Content

De content van Ekoplaza weet Nederlanders als zeer relevant te raken. Bovendien past het past het sterk bij het merk en is het daarmee zeer geloofwaardig. Ook scoort de content bovengemiddeld op dat het interesse weet te wekken.

Winnaars duurzamheidscontent per categorie

Food

Logo Tonys chocolonely

Energie

Logo Green Choice

Verzekeringen

Logo Unive

Banken

Logo Rabobank

Algemene learnings duurzaamheidscontent

- Maak duurzaamheid tastbaar vanuit je merk en je doelgroep
- Laat duurzaamheid passen bij je merk, pas op voor ‘corporate’ insteek
- Je kunt in diverse categorieën met duurzaamheidscontent je merk krachtiger maken

Terug naar overzicht