Omnichannel schoenenretailer Van den Assem heeft een sterke focus om verder te groeien met haar online activiteiten. Content speelt hierin een centrale rol die veel verder gaat dan het optimaliseren van traffic en sales. Content om aan het merk te bouwen en de doelgroep op eigenzinnige wijze te inspireren, via eigen kanalen en social media.
Door de content een hogere merkoverweging, merkvoorkeur en koopintentie.
Positieve impact op waarden van het merkimago die de merkoverweging stimuleren.
Bovengemiddelde scores van content performance, vergeleken met onze benchmark.
Concrete optimalisaties voor de content en de omnichannel strategie.
Het Rotterdamse bedrijf heeft een lange historie als specialist in schoenen en profileert het merk als ‘fijnproever in schoenen’. Dit thema ‘fijnproever’ is doorvertaald in verschillende typen content: de online video serie ‘Shoe chef’ die advies geeft hoe je schoenen mooi kunt houden en een brand video ‘fijnproever in schoenen’ om het merk te laden.
Video serie Shoe Chef
Commercial Fijnproever in schoenen
Social media zijn een belangrijke trigger in de journey voor mode en schoenen. Van den Assem zet veel social media content in om de doelgroep te inspireren met verschillende stijlen en mooie fotografie.
Instagramkanaal Van den Assem
Van den Assem vroeg zich af in hoeverre verschillende typen content aansluit bij het merk, wat de bijdrage aan de merkvoorkeur is en hoe de content verder geoptimaliseerd kan worden.
Return on Content heeft de modules Impact en Optimise ingezet om hier antwoord op te geven.